21 januar 2008

Lucky Luke

Vi læste begge tegneserier som små. Anja fik ugens Anders And hver mandag mens Morten måtte på biblioteket for at låne sig til let fordærvelig underholdning. En af favoritterne var Lucky Luke, cowboy'en der er hurtigere end sin egen skygge.


















Til trods for at vi var fire brødre hjemme i huset på Birke Allé, og at vores forældre stillede os op på række ved hver given lejlighed, så følte jeg mig tættere knyttet til Lucky Luke end de fire Dalton-brødre. Referencen er ellers lige til højrebenet, når man åbner fotoalbummet og til sin skræk opdager at mine brødre og jeg også var klædt i ens tøj.
Det er længe siden, så istedet for at grave yderligere i pinlige barndomsminder vil jeg bruge referencen til Lucky Luke at forklare om gårdsdagens cykeltur.
Som det ses på billedet prøvede jeg at køre hurtigere end min skygge. Det lykkedes ikke, til gengæld bevidner billedet om en højst usædvanlig cykeltur.

















Mens Slushcup kørtes hjemme i Danmark og min bror Casper kæmpede for at holde fast i sin samlede podieplads og mens mine to andre brødre Jacob og Simon sikkert sad med hovederne begravet i universitetsbøger, så var jeg ude og cykle på landevejen med Andreas og Dirk fra arbejdet. Som billedet viser var det vejr til korte ben og ærmer, hele 12 grader Celcius nåede temperaturen op på, hvilket gjorde Basel til et af Europas varmeste byer denne søndag.

















Vi benyttede det gode vejr til at cykle nordpå mod bjerget Blauen. Undervejs forcerede vi små knolde på mellem 200 og 400 meters højde inden vi nåede til starten af stigningen, ca 40 km inde i Tyskland.
På vejen op ad de 10 km stigning, der er til toppen fik vi set ægte Tyroler-landskab med klipper, skov og små vandløb, der piblede af smeltevand.

















Vejen stiger støt og roligt op mod toppen i knap 1200 meters højde. Den gennemsnitlige stigningsprocent er 5 over en 10 km strækning. Værste punkt stiger 10% men så er man også næsten på toppen. Benene var ikke rigtigt til noget igår, så 39-25 kombinationen var i rigeligt brug. Min skygge blev troligt under mig mens vi klatrede op til toppen.

















Som på en ægte bjergtop var der også på Blauen en restauration, hvor personalet var så venlige at skænke os en flaske vand og en Snickers. Chokoladen skulle vise sig at være hårdt tiltrængt, for der var koldt på toppen og endda en smule sne. Energien suser hurtigt ud af kroppen, når man står på toppen og nyder udsigten, så jeg skyndte mig at knipse et billede før det gik nedad igen.

















Efter 110 gode kilometer sluttede turen i Basel. Knap 4 timer tog udflugten, så langfra nogen rekord-tid, men som vintertræning må man sige at det var mere end hvad man kunne forvente midt i januar måned.
Anja var desværre ikke med os idag, hvilket skyldes at hun øvede til den Bodytone time hun skal undervise tirsdag 10.00, hvor hun debuterer som fitness-instruktør. Jeg må ikke tage billeder af at hun øver, så I må nøjes med at forestille Jer hvordan sådan en time tager sig ud :-)

Ingen kommentarer: