09 august 2008

Jack-in-the-box Part 3

Så er Jack ude af æsken og ganske som min digitale ven Lars gættede, så er det en Scalpel.













Full-suspension mountainbike er en fordel over lange distancer og i teknisk terræn, og med en ambition om at køre flere og længere løb næste år, er det oplagt at udvide stalden med endnu en cykel. Anja rynker brynene hver gang jeg nævner ordet "ny", men nu er den her altså alligevel.













I 2008 er Scalpels i farverne Team Replika, som Jacob Fuglsang kører på, og sort/blå, der minder meget om min Taurine. Derudover er der solgt 25 cykler i Europa som Ultimate modeller i stealth sort lakering og med komponenter, der bringer en komplet cykel ned på 8500 gram. Jeg vil gerne bygge en cykel, der er helt unik og jeg er derfor lykkelig over at kunne præsentere min Scalpel i samme sorte Ultimate lakering.













Komponenterne skal nu vælges, og jeg har besluttet at fokus er på uniqueness frem for vægtpineri. Ambitionen er en cykel der er særegen i detaljer og fuldendt i koncept. Målsætningen for vægt er sub 9500 gram, så den kan holde til min vægt og min klodsede kørestil.
More to come, byggeriet starter imorgen.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uhhhh, den blir sprøøøøddd...!!!!!!
glæder mig til at se den færdig.
Jeg arbejder i den HELT forkerte branche..!! ;o)

efter Epic'en var en Scalpel nu også mit gæt.
(i al ydmyghed;o) )

Hyg Jer
Andreas

Kanonkuglen sagde ...

Uhhhh... en lækkerbidsken:-)! Jeg bemærker der ikke er en dæmper på rammen, hvad har du planlagt der?
Noget rigtig carbon DTSwiss gud eller hvad skumler en feinschmecker som dig med?